Barion Pixel

3 pozitív érzés, amivel meghittebb lesz az adventi időszak

Arra gondoltam, hogy a karácsony közeledtére való tekintettel írok arról, hogy érhetjük el azt, hogy az örömteli időszakot ne rohanással és aggódással töltsük meg, hanem egymásra figyelve, szeretteinkkel közös pillanatokat megosztva. Már amennyire most lehet…

Ha tetszett, akkor oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Tudom, nem ideálisak most a világ körülményei, de azon nem tudsz változtatni, csak magadon és a hozzáállásodon.

Ehhez hozok neked most pár gondolatot és a Pozitív Pszichológia gyakorlatait.

Talán az adventi időszakban ez jobban előtérbe kerül. Talán ebben az időszakban nyitottabbak vagyunk egymásra. Iszonyú nehéz tud lenni most a világ. A testi, lelki egészséged érdekében add meg magadnak, hogy egy kicsit tudatosabban odafigyelsz magadra, magatokra!

Miért tartom ezt fontosnak? Régen a közösségekben az adventi időszak valódi várakozással telt. A családok, közösségek összejöttek, együtt elkészítették az adventi koszorút, énekeltek, imádkoztak, a gyermekek számára kézzel készült az adventi kalendár, kézzel készültek a karácsonyi ajándékok. Ott voltak a rítusok, amik megteremtették a meghittséget, az egymáshoz való kapcsolódást. 4 héten keresztül készítették a lelküket, jelen volt a várakozás, kíváncsiság, egymásról való gondolkodás vagy akár a büszkeség családjukra. Folyamatosan átélték a testüket, lelküket egészségben tartó pozitív érzéseket.

Ami ma zajlik körülöttünk, arra néha nem találunk szavakat, nem hogy megoldásokat. Jelenleg épp nem az egymásra figyelés, a befelé fordulás és a csend van jelen a világban, hanem a káosz. Nem beszélve arról, hogy ma már mindent instant megkapunk, a koszorút, ajándékokat, sokszor még a vacsora asztalra kerülő ételeket is így szerezzük be. Mint mindennek, természetesen a mai világnak és lehetőségeknek is vannak előnyei és hátrányai egyaránt. Viszont ha a mindennapi szokások nem biztosítják a megfelelő mennyiségű pozitív érzést életünkben, akkor azért nekünk kell tennünk

Ez most hatványozottam igaz!!! És nem csak az adventi időszakban, de talán ez az időszak alkalmas arra, hogy tudatosabbak legyünk és figyeljünk erre.

Hoztam neked néhány kiemelten fontos emberi érzést (kutatások szerint – erről a könyvemben részletesen írok), és azokhoz tartozó gyakorlati tiPPet.
tiPPem az öröm érzés megteremtéséhez 
  • Alakíts ki szokást a családodban! Este, mikor leültök vacsorázni, osszatok meg egymással egy-egy gondolatot, amely örömmel töltött el benneteket aznap! Legyen ez a közös rituálétok.
  • Azt is megteheted, hogy adományozol egy számodra fontos ügy javára. Érezni fogod pozitív hatását. 
tiPPem a hála érzés megteremtéséhez 
  • Létezik egy fantasztikus alkalazás, 5 minute journal a neve. Minden nap felteszi neked reggel a kérdést, miért vagy hálás, este pedig feljegyezheted, milyen jó dolgok történtek aznap. Egyrészt aznap elgondolkozol, ami jó érzéseket fog benned okozni, másrészt később vissza is nézheted.
  • De mondok egy érdekes gyakorlatot is. Hála levél: Gondolj egy személyre, akinek sokat köszönhetsz életedben. Írj neki egy szívhez szóló levelet (kézzel!), melyben megosztod vele, hogy hálás vagy neki és részletezed, hogy miért. Egyeztess egy találkozót az illetővel, de ne áruld el, mire készülsz. A találkozó alkalmával olvasd fel neki a levelet és személyesen is mondj köszönetet. Remek karácsonyi ajándék, nem kerül semmibe, ráadásul az egészségedre is jó hatással lesz.
tiPPem a szeretet érzés megteremtéséhez

Azt érzem, hogy most ehhez a legnehezebb „hozzájutni”. Hiszen nincsenek meg a személyes találkozások, ölelkezés, egymás szemébe nézés és valódi figyelem. A mostani időszak tőlem például ezt vette el, és piszkosul hiányzik. Kapcsolódni. Együtt érezni, megélni.

  • Gyakorlat, amit kipróbálhatsz: Gondolj egy olyan ismerősödre, barátodra, hozzád közel álló személyre, aki inspirál téged. Akire felnézel, akitől sokat tanulsz, tanultál. Írd össze, mit kedvelsz benne, miért nézel fel rá. Majd hívd fel és meséld el neki.
  • Másik gyakorlati tiPPem: Válassz ki három, számodra fontos személyt és írj mindegyikük mellé 5 olyan dolgot, amikért hálás vagy nekik. Amikor ezzel kész vagy, hívd fel a listán szereplő egyik családtagodat, barátodat és mondd el neki az az 5 dolgot, amiért hálás vagy neki. Ez egy igazán lélekemelő gyakorlat. Neki is, neked is.

Néha rendesen el tudok veszni a világ káoszában, de ezekkel az érzésekkel tudatosan vissza tudom billenteni magam a jelenbe.

Ha igazán jó érzéseket akarsz magadnak és a szeretteidnek ajándékozni, csak erre figyelj! Hogy ott legyen a valódi szeretet, öröm, vidámság, hála érzése a kapcsolatotokban.

Ez rád és rájuk is jótékony hatással lesz. Hatni fog hangulatotokra, energiátokra és immunháztartásotokra is.

Idén ez a legjobb ajándék! Úgy kell ez most nekünk, mint egy falat kenyér…

Kellemes adventi készülődést kívánok neked! 

Ha tetszett ez a tartalom, érdemes megrendelned a könyvemet is. Egy igazán gyakorlatias, könnyed, olvasmányos, de mégis nagyon tartalmas könyvre számíts!

Kiváló ajándék saját magad számára és szeretteidnek is. Lepd meg magad és szeretteidet! Megérdemlitek!

Kattints a könyvért: https://szantidominika.hu/elhetsz-maskepp-konyv-karacsony/

Az első fejezetet ajándékba adom

Olvastad már a könyvem első fejezetét? Ha nem, regisztrálj itt és máris küldöm e-mailben.

További tartalmak böngészése:

Blog

Tűrőképességünk határán? – 9 tiPP, ami segíthet

„Valószínűleg még nem vagyunk a határán. Még csak a közelében sem. És lehetne ennél sokkal rosszabb is a helyzet.” – mondja ezt az optimista énem.
De én sem vagyok mindig derűlátó. Mégis mit tehetünk, amikor azt érezzük ELÉG VOLT és azt akarjuk, hogy vége legyen, nyugalom legyen és újra lehessen kapcsolódni, megélni a szabadságot?

Hozzászólások