Barion Pixel

Nehéz ügyfelek. Nehéz emberek. Mit lehet tenni?

Nehéz emberekről máskéPP. Vajon miért nehezebb az egyik emberrel szót érteni és miért gördülékenyebb a másikkal? És mit tudsz tenni, hogy mégis türelmes maradj? Erről szól ez a cikkem.

Ha tetszett, akkor oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Vannak nehéz ügyfelek. Akiktől rendesen kivagy.

Találkoztál már ilyennel? Neked vannak ilyen vendégeid? Vannak ilyen partnereid?

Ezt a sztorimat megfordítom, nem az én ügyfeleimről fog szólni.

Ezúttal magamról mondom, hogy nehéz ügyfél vagyok. Persze csak bizonyos helyzetekben. Amúgy totál laza vagyok. 🙂

Szóval történt nemrég, hogy megbíztam egy szakembert, hogy segítsen nekem a kampányomban és a hírlevél rendszerem profi összerakásában. Elkezdtünk együtt dolgozni, de azt éreztem, hogy neki sok minden természetes, amit én még nem értek, nincs elég információm, nem kapok időben választ, és bizonytalanságban vagyok. Kiemelném, hogy azt ÉREZTEM! Nem, mint tényt mondom, hanem ÉN így éltem meg. Persze én csak toltam neki a kérdéseimet, meg a részletes leveleimet, hogy mit hogy szeretnék.

Korábban, mikor a szállodában dolgoztam rendezvényszervezőként, egy-egy ügyfél rendesen ki tudott borítani a millió kérdésével, részletes e-mailjével, és a legutolsó mini falatkáig való pontosítással. „Nem értem, mit kell annyit izgulni? Egy 5 csillagos szálloda vagyunk, profik, idejön, aztán lesz egy fantasztikus konferenciája.”- gondoltam. Bele sem gondoltam, hogy neki esetleg meg kell felelnie a főnökének, vagy rajta a múlik egy nemzetközi konferencia sikere, persze hogy be van tojva.

Bezzeg ebben az esetben megértem magamat. 🙂 Ugyanis már annyival előrébb járok, hogy legalább rájövök, hogy most én is azt csinálom. És láss csodát, felismertem mi van mögötte.

FÉLELEM. AGGÓDÁS.

A félelem. Hogy nem úgy alakul a kampány, ahogy szeretném. Pláne úgy, hogy egy sikertelenebb időszakon vagyok túl a tavalyi workshop sorozatom indításával. Már megégettem magam. Most jobban akarom csinálni. Ezért jobb szakembereket fogadok fel (és elárasztom őket a kérdéseimmel, kételyeimmel. 🙂

De a lényeg, hogy olyan valaki, aki nem jártas az érzelmek terén, nincs akkora önismerete, hogy felismerje a reakcióit, az úgy is reagálhat, hogy elkezd nehéz ügyfél lenni. Elkezdi cseszegetni a cég munkatársát, hogy ez meg az nem a megállapodás szerint történt, meg ez is pontatlan és sorolhatnám.

Én nem ezt az utat választottam. Nem hiszek abban, hogy az ügyfélnek mindig igaza van. Abban sem, hogy a cég diktál. A kölcsönösségben hiszek. Hogy minden történetnek legalább két oldala van, és kíváncsi vagyok arra, hogy amit én érzek, amiből fakad a frusztrációm, azt a másik fél hogy látja, mi van mögötte. És akarunk-e ezen EGYÜTT javítani?

Úgyhogy fogtam magam és megosztottam ezt ezzel a szakemberrel. ELMONDTAM, HOGY MIT ÉRZEK. Azt is, hogy ez valószínűleg a korábbi sikertelenségemből fakad. Lehet, hogy nem mindent csinálok jól ügyfélként, talán néha türelmetlen vagyok, de én nem ismerem a folyamatokat, nem tudom, mi mennyi időt igényel, viszont epekedem az információért, hogy haladnak a dolgok. Kíváncsi voltam az ő oldalára is, hogy neki mi lenne segítség az én részemről. Néha csak annyi is elég, hogy „Ok vettem, dolgozunk rajta.” vagy „Ezzel majd 2 nap múlva tudok foglalkozni” Akkor legalább tudom, hogy mennek a dolgok. És legalább megnyugtatom magam, hogy én mindent megtetettem a siker érdekében.

No de miért is mondom ezt el neked?

Mert olyan nincs, hogy ideális ügyfélképző 🙂 Őket nem tanítják meg arra, hogyan legyenek kevésbé nehéz ügyfelek, hogyan fejezzék ki az érzéseiket és szóljanak, ha valami zavarja őket. Te tudsz éber lenni, és egy-egy nehéz ügyfélnél puhatolózni, hogy mitől fél, mi zavarja.

Ez a pozitív kommunikáció egyik legfontosabb alapköve. A másik megérteni akarása.

De használhatod ezt a tudást a párkapcsolatodban is. Ha a párod épp idegesít valamivel, valamit nem értesz, hogy miért csinálja, miért úgy viselkedik, egyszerűen csak kérdezz rá. Ahelyett, hogy felhúzod magad rajta, inkább kíváncsisággal, megértéssel fordulj felé!

Csomó esetben belső feszültség, félelem, önbizalomhiány van viselkedések mögött.

Ismét nem a szélsőségekről van szó! Voltak, vannak és mindig is lesznek elviselhetetlen emberek, akikkel nem tudsz szót érteni. De alapvetően nem ez jellemző, legalább is én nem ezt tapasztalom.  Arról sincs szó, hogy mindig neked kell megtalálnod a közös hangot! Valamikor te is el vagy fáradva és nem tudsz türelmes lenni.

Amit ebben megosztottam veled, kétféleképpen tudod hasznosítani.

  • Egyrészt te is bátran fejezd ki gondolataidat érzéseidet egyes helyzetekben. (Törekedve, hogy ezt tisztelettel tedd.) Hidd el, segíteni fog feloldani a feszkót. Legyen szó ügyfélkapcsolatról, párkapcsolatról, munkatársi viszonyról, tedd meg magadért és a helyzet könnyebb megoldásáért, hogy elmondod, ami zavar.
  • Másrészt, ha egy “nehéz” emberrel találkozol munkád vagy magánéleted során, bátran kérdezz, legyél kíváncsi és figyelj. A valódi figyelem és megérteni akarás nagyon messzire visz.
 
A Pozitív Pszichológia eszközei segítik kommunikációdat, rengeteg támogatást adnak neked kapcsolataidhoz.
 
Most szerdán tartok egy INGYENES 1 órás élő webinart, ahol számodra fontos és aktuális témában hozom el a Pozitív Pszichológia tanításait.
Kattints a linkre, ahol regisztrálni tudsz a következő alkalomra: https://szantidominika.hu/regisztracio-webinarra/
 
TÉMA
Szeptember 23. 18:00 – 19:00 Hogyan lehet több öröm, szeretet az életedben?
Ez a webinar utat mutat neked abban, hogy
-mi az összefüggés a szeretet megélése és egészségi állapotod között
-könnyebben kapcsolódj másokhoz, többször éld meg a szeretet érzését
-mély, őszinte, bizalmas kapcsolatokat tudj kialakítani
-kikapcsolódj, feltöltődj
 
Szeretettel várlak!

Iratkozz fel a hasznos tartalmakért!

Értesülj a legfrissebb tartalmakról e-mailben!

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

A Feliratkozom gomb megnyomásával nyilatkozom, hogy elolvastam és elfogadom az Adatvédelmi Nyilatkozatot!

További tartalmak böngészése:

Blog

Interjú Máté Bence természetfotóssal

Ezt az interjút 2019. augusztusában készítettem Bencével. Ugyan az az időpont már régen volt, de Bence üzenetei nem vesztették aktualitásukat.
A beszélgetésben Bence azt is elmondja, szerinte miért lehetünk mi hálásak itt Magyarországon.

Hozzászólások